Известие

Collapse
No announcement yet.

Дойде зимата и ме накара да се замисля

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Zafo_84 Покажи съобщение
    Да Нямаш Го!

    Та сега да споделя една идея която ми се нрави и искам компетентните колеги които се познават с тока да споделят!

    Така или иначе този подгрев не тръгва искам да направя едно побългаряване,мисля да разкача кабелите и да не разчитам на управлението на компа,та как може да стане да му се даде постоянен ток през релета против прегряване и да се включва с допълнително включване!

    сега знам че ще има мнения от сорта на няма смисъл и че не е толкова правилно ,но искам да го направя на моята кола!

    Мерси Предварително!

    да се включва да грее докато загрее двигателя и да се изключва ръчно с колчета за 3 те степени !

    Не е проблем да се направи един отделен контролер, който да следи температурата на антифриза и напрежението на акумулатора.

    Така този контролер ще включва реотаните, когато температурата на антифриза е под някаква зададена стойност и напрежението на акумулатора е над 13,2 V.

    Така при студен старт нагревателите ще се пускат само ако моторът работи и алтернаторът зарежда нормално и ще се изключват, когато моторът загрее.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Не е проблем да се направи един отделен контролер, който да следи температурата на антифриза и напрежението на акумулатора.

      Така този контролер ще включва реотаните, когато температурата на антифриза е под някаква зададена стойност и напрежението на акумулатора е над 13,2 V.

      Така при студен старт нагревателите ще се пускат само ако моторът работи и алтернаторът зарежда нормално и ще се изключват, когато моторът загрее.
      Знаех си че ти ще помогнеш сега ако направиш предложение и как да го направя направо си за почерпка
      Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
      Всички екстри Мултиволан и Калорифер

      Comment


      • Първоначално публикувано от Zafo_84 Покажи съобщение
        Знаех си че ти ще помогнеш сега ако направиш предложение и как да го направя направо си за почерпка
        Нека първо да изясним началните условия.
        Това би трябвало да е схемата при теб:



        M70 e управлението на климатика

        Q25 е калорифера

        J36 и J37 са релетата за двете секции на калорифера.

        B38A и B38B са предпазителите за двете секции

        B99 е общият предпазител.

        Имаш ли ги всички тези неща?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Нека първо да изясним началните условия.
          Това би трябвало да е схемата при теб:



          M70 e управлението на климатика

          Q25 е калорифера

          J36 и J37 са релетата за двете секции на калорифера.

          B38A и B38B са предпазителите за двете секции

          B99 е общият предпазител.

          Имаш ли ги всички тези неща?
          Да всичко това е налично.
          Едноро реле е черно а другото червено и по малко а от кой датчик взема инфо за температура.
          Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
          Всички екстри Мултиволан и Калорифер

          Comment


          • Първоначално публикувано от Zafo_84 Покажи съобщение
            Да всичко това е налично.
            Едноро реле е черно а другото червено и по малко а от кой датчик взема инфо за температура.
            Най удобно е да се ползва температурния датчик за стрелката.

            Общо взето има 2 варианта за електрониката:

            1 - С аналогова схема

            2 - С микроконтролер

            Първият вариант ще е по-евтин (чарковете няма да надхвърлят 10 - 15 лв)

            При втория вариант нещата няма да надхвърлят 25 - 30 лв.

            Предимството на втория вариант е в това, че логиката на действие много лесно може да се променя, да се добавят допълнителни функции и пр.

            Аз лично бих избрал втория.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Най удобно е да се ползва температурния датчик за стрелката.

              Общо взето има 2 варианта за електрониката:

              1 - С аналогова схема

              2 - С микроконтролер

              Първият вариант ще е по-евтин (чарковете няма да надхвърлят 10 - 15 лв)

              При втория вариант нещата няма да надхвърлят 25 - 30 лв.

              Предимството на втория вариант е в това, че логиката на действие много лесно може да се променя, да се добавят допълнителни функции и пр.

              Аз лично бих избрал втория.
              Имаш ЛС!
              Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
              Всички екстри Мултиволан и Калорифер

              Comment


              • Първоначално публикувано от Zafo_84 Покажи съобщение
                Имаш ЛС!
                Най-накрая няколко смислени мнения в този форум !
                Не минавайте на ЛС, нека и други потребители да научат нещо !
                Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                Comment


                • Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
                  Най-накрая няколко смислени мнения в този форум !
                  Не минавайте на ЛС, нека и други потребители да научат нещо !
                  На този етап колегата искаше да си изясни, как ръчно да пусне нагревателите за да види дали има смисъл от цялата работа. Оттам нататък ще реши и ако правим ново управление по въпроса, цялата техническа информация ще бъде пусната и тук.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    На този етап колегата искаше да си изясни, как ръчно да пусне нагревателите за да види дали има смисъл от цялата работа. Оттам нататък ще реши и ако правим ново управление по въпроса, цялата техническа информация ще бъде пусната и тук.
                    Разбира се че ще има инфо но утре съм на работа в неделя ще пробвам да ги подкарам ръчно за да видя кошко греят и дали има смисъл.
                    Колегата ми помага многп но нещо не схващам схемата с реалното на колата иначе самата нея я разбирам сега ще махна релетата и ще ги укъся за да видя дали ще греинат ще извадя и реотана за по сигурно да го гледам.
                    Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
                    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
                    Всички екстри Мултиволан и Калорифер

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Zafo_84 Покажи съобщение
                      Разбира се че ще има инфо но утре съм на работа в неделя ще пробвам да ги подкарам ръчно за да видя кошко греят и дали има смисъл.
                      Колегата ми помага многп но нещо не схващам схемата с реалното на колата иначе самата нея я разбирам сега ще махна релетата и ще ги укъся за да видя дали ще греинат ще извадя и реотана за по сигурно да го гледам.
                      Замоствай силовата верига само по на едно реле.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • Ако ще е само за опит аз бих предложил да вземеш една букса за запалка и от там да вземеш + за релетата, тях самите не ги махаш. Ако нямаш букса може + пак от там и едно ключе от лампа за прекъсвач
                        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                        Peugeot 508 RXH 02.2013

                        Comment


                        • Здравейте колеги!
                          Днес след цял ден разглобяване и мерене с мултицет и пробна ламба стигнах до следните изводи!

                          1.реотана работи и грее доста доволно когато е задействан и на 3 те степени.(сега не е толкова студено за да преценя колко топло духа)

                          2.При мен схемата е следната от снимката:


                          Така е след проследяването на всички кабели.

                          3.Ето ги и буксите на модула за парното(климата)


                          На нея са двата кабела на пин 10 (син с бяла лента) за 50 А реле за 2 и 3 степен а на пин 12 (светлозелен с бяла лента).

                          До тук добре сега само трябва да се намери схема от къде получава инфо за температура на антифриза !
                          Аз мисля че това е този датчик но не съм сигурен и днес не можах да стигна до него!



                          4.След като ги замостя на двете релета силовите вериги по този начин на снимката и при изваден реотан нагря за секунди и не може да се допре даже малко се изгорих но няма война без жертви!
                          След това го поставих на мястото му и пуснах и вентилатора осезаемо духаше топло а не хладно.
                          Това ме навява на мисълта че при минусови температури ще е топло даже!



                          5.Даже за спорта за да видя дали от буксата на модула(жълтата) на пин 10 и 12 след като бях сигурен че са те проследени с мултицета им подадох " + "
                          едно след друго и се чу как релетата щракват и задействат реотана (преди тази манипулация тествах релетата извадени от веригата).

                          Засега това сега ще чакам да застудее още не съм събрал всичко по колата за да видя дали ще тръгне само или не и тогава ще ги задействам принудително в студено време за да видя ефекта.

                          пробвах с ФЕС но не мога да вляза в климатика пише ми невалиден ИСО код незнам какво се случва а с МЕС ми дава надписите в червено като вляза в раздела за климатика и не мога да я ползвам защото е ФРии версия и не мога да тествам с програма,ако някой ми прати регистрирана версия на МЕС да пробвам ще съм много благодарен.

                          И накрая искам много специално да Благодаря на ecotronic за съдействието което ми оказа за да се престраша да разглобя колата до тази степен и да достигна до извода,че работи и ще има ефект.

                          сега ако намерим и начин да проследим датчика за температурата ще е от голяма полза за да го подкараме автоматично защото за мен нещата вървят на там към датчика който не подава сигнал.

                          ако не ще по-Българявам с ключета и диодчета за принудително включване,но ме е страх от фактора Забравяне и недайси боже пожар.
                          Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
                          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
                          Всички екстри Мултиволан и Калорифер

                          Comment


                          • Чудесна работа си свършил

                            Сега наистина би било много полезно, ако успееш да проследиш, къде е свързан този датчик. И аз мисля, че той е за допълнителния подгрев, но от документацията не е ясно къде е свързан. Би трябвало да е към управлението на климатика.
                            Принципно тези датчици представляват NTC резистори и така съпротивлението им намалява с увеличаване на температурата. Примерно - ако има някъде късо между проводниците му, това ще е равносилно на висока измерена температура и подгревът никога няма да се пусне.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • За проследяване на кабелите на този датчик ще е голям филм,и мисля че почти е невъзможно!
                              какъв му е начина на работа отваря или затваря верига ако я затваря е лесно откачваме го и даваме на късо и трябва да тръгва винаги,ако я отваря просто с откачане на буксата пак трябва да тръгне винаги.

                              Идеята ми е дали може да се мери датчика и какво трябва да му се мери че е и на кофти място,а ако го развия(махна от маркуча) ще текне антифриз!

                              лошото е че ако не е той и замостим буксата един бог знае какво ще стане!

                              съпротивление ли му се мери или нещо друго?

                              мисля че е този но не намерих схема никъде



                              Някакви идеи а пише че е датчик за измерването на температурата на радиатора а аз доколкото знам на радиатора няма датчик ако не се лъжа?

                              ако го сваля и и го вкарам във фризера и после да го замеря да видя дали дава кякаква връзка или съпротивление!

                              но не знам как да спра теча на антифриз но ще го измисля,логиката ми в права линия ли е ако е той на студ трябва да отваря или затваря веригата?
                              Last edited by Zafo_84; d.m.y г., 22:20. Основание: послепис
                              Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
                              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
                              Всички екстри Мултиволан и Калорифер

                              Comment


                              • Еми може и едното и другото да е, по вероятно е да затваря верига.
                                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                                Comment

                                Working...
                                X